Jaarverslag 2015-2016

Jaarverslag  ijsclub “WINTERVREUGD”                             Aadorp   25-02-2016

Het ijsseizoen ’15 – ’16  is weer voorbij en voor de vierde keer op rij hebben we geen of te weinig ijs op onze ijsbaan gehad. Half januari begon het erop te lijken, maar 5 cm. is te dun om de baan veilig open te stellen voor het hoofdzakelijk jeugdige publiek, dat ook nog eens vaak in groepjes bij elkaar gaat staan. Wij van Wintervreugd vinden dat altijd jammer, want je hebt niet voor niets een ijsbaan. Bovendien moeten er elk jaar werkzaamheden verricht worden; zoals zorgen dat het gras gemaaid wordt, onderhoudswerkzaamheden aan de apparatuur, de verlichting en het geluid en natuurlijk als belangrijkste dat er water op de baan staat als het gaat vriezen. Bij ons staat er ongeveer 40 cm. water op de baan. Dat betekent dat er niet zo snel ijs op de baan staat, dik genoeg om mensen te kunnen dragen. Wij gaan uit van minimaal 8 cm. dikte. Bij die banen waar wel op geschaatst is (marathonschaatsen), is het ijs laag voor laag tot 3 cm. opgebouwd op een gravel- of skeelerbaan, dus met harde ondergrond. Daar kun je niet doorheen zakken. Voor de vierde achtereenvolgende keer gaan we dus weer met mensen die zich opgegeven hebben naar de kunstijsbaan Twente in Enschede. Dit jaar is dat op vrijdagavond 4 maart a.s. Daar is veel animo voor; de laatste jaren steeds 2 bussen met meer dan 80 deelnemers. Dat gaat in de papieren lopen aan reis- en toegangskosten. In het weekeinde van 24 mei is er ingebroken in het “paviljoen”. De deur is opengebroken Ze hebben gezocht naar geld of spullen van waarde en hebben toen ons gereedschap en de industriestofzuiger meegenomen. Inmiddels is de deur hersteld en voorzien van een driepuntssluiting. Bovendien is er een buitenlamp, voorzien van een bewegingsmelder aangebracht. De onkosten zijn voor het grootse deel door de verzekering vergoed. Gelukkig kan men moeilijk met een auto bij het paviljoen komen, wat de kans op inbraak verkleint, maar ja, als ze erin willen, dan komen ze erin. Vóór deze 4 seizoenen zonder ijs,  hebben we 4 seizoenen met ijs gehad, dus…. volgend seizoen dan maar weer?

is getekend:

Voorzitter:                             secretaris:                              penningmeester:

1. Velten W. Koperdraat G. Spalink-Gerrits

Overige bestuursleden: