Jaarverslag 2014 -2015

Jaarverslag  ijsclub  “Wintervreugd”              Aadorp 26-02-2015

Het seizoen ’14 – ’15 is bijna voorbij en voor de derde keer op rij hebben we niet op onze ijsbaan kunnen schaatsen. Er zijn wel veel ergere zaken maar het blijft triest dat we weer niet gebruik hebben kunnen maken van onze ijsbaan.  Daarvoor bestaat onze vereniging toch?

In het seizoen ’12 – ’13 hebben we nog wel een laag ijs gehad op de baan, maar tegelijkertijd veel sneeuw, waardoor het ijs niet genoeg aan kon groeien. Er is nog geprobeerd om een deel van de baan sneeuwvrij te maken, maar dat is mislukt omdat er gaten vielen in de baan. Dan maar met de bus naar kunstijsbaan in Enschede.

In het seizoen ’13 – ’14 heeft het zo weinig gevroren dat er amper een vlies ijs op de baan aangetroffen is. Dan maar met de bus naar de kunstijsbaan in Enschede. Wel voetbalschoenen sale met heel veel: 2 bussen met 89 personen.  Vanwege ons 50 jarig bestaan  waren er oranje mutsen aangeschaft met witte en groene opdruk  “Wintervreugd”.   Dit alles dus in de clubkleuren.  Het was een mooi gezicht om al onze leden met oranje mutsen te zien uitzwermen over de baan in Enschede.

Dan het huidige seizoen.  Het is redelijk lang vrij fris geweest met nachtvorst en zo, maar overdag werd dat weer teniet gedaan door temperaturen boven nul. Dus basketbal kleding kopen weer geen ijs op onze ijsbaan. Terwijl toch elke keer door het jaar allerlei werkzaamheden verricht moeten worden om de baan in de winter schaatsklaar te krijgen zoals gras maaien en onderhoudswerkzaamheden.   Dat gaat dus weer de kunstijsbaan in Enschede worden.

Eind januari hebben we een brief uit laten gaan aan alle leden, met de mededeling dat we op donderdag 26 februari a.s. onze jaarlijkse ledenvergadering in ’t Aahoes hebben en dat we, als er geen ijs op onze ijsbaan komt, we op vrijdagavond 6 maart  weer naar de kunstijsbaan in Enschede gaan. De inschrijvingen moeten weer voor    1 maart binnen zijn.

Is getekend:

voorzitter:                             secretaris:                                        penningmeester:

B. Velten                             W. Koperdraat                         G. Spalink-Gerrits

Overige bestuursleden:

H. Brinkman, H. Broekhuis, H. Groothuis, G. Hemmink, J. Koorman, P. Verbree.

G. Brinkman-Hofman